Perfumy Chanel No. 5 – poznaj ich historię

Coco Chanel wylansowała nie tylko wiele ciekawych modeli ubrań i dodatków, ale także niesamowite perfumy. Dzisiaj chcemy przybliżyć Wam historię perfum Chanel No. 5, które po dziś dzień pozostają bestsellerem branży kosmetycznej.

Historia perfum Chanel No.5

Perfumy Chanel No. 5 są jednymi z najbardziej znanych i najlepiej sprzedających się rodzajów perfum na świecie. Ich sukces trwa nieprzerwanie od roku 1921. Jaka historia kryje się w szklanej buteleczce, której pragnie każda kobieta? Zapach został stworzony w roku 1921 przez Ernesta Beauxa na zamówienie Coco Chanel. Ernest Beaux wyemigrował z Rosji w wieku 26 lat, w okresie rewolucji 1917 roku. Warto zaznaczyć, że wcześniej jego rodzina odpowiadała za perfumy na dworze carskim. Wybitny specjalista w kwestii zapachów zaproponował Coco Chanel powąchanie pięciu stworzonych przez siebie kompozycji. Znana projektantka zakochała się w zapachu z ostatniej, piątej próbki (stąd nazwa perfum). Sto pierwszych flakony perfum marki Chanel trafiło w roku 1921 jako prezent na Boże Narodzenie do stałych klientek butiku Chanel. Za rzeczywisty początek sprzedaży uznaje się dopiero rok 1922, kiedy perfumy pojawiły się w sprzedaży. Produkcją perfum zajęło się konsorcjum rodziny Wertheimerów, gdzie Chanel miała 10% udziałów. Coco Chanel przez parę lat starała się o zwiększenie swoich zysków w konsorcjum.

perfumy chanel no. 5
Kadry z reklam perfum

Niezwykły zapach

Jak pachną perfumy Chanel No. 5? Nie sposób opisać tego słowami, trzeba to po prostu poczuć. Eksperci w tej dziedzinie podkreślają, że perfumy Chanel No. 5 składają się z 80 składników, między innymi z to jaśminu, róży stulistnej, irysa, ylang ylang, wetiwerii, wanilii, ambry oraz olejka sandałowego. Połączenie niezwykłych aromatów kwiatowych, roślinnych, ale także zwierzęcych sprawia, że perfumy mają naprawdę niespotykany zapach. Nuty zapachowe Chanel No. 5 określa się w następujący sposób. Do nut głowy wyczuwalnych zaraz po otwarciu należą w tym przypadku aldehyd, bergamotka, cytryna i neroli. Nuty serca, które poczujemy po około 10 minutach od użycia perfum to ylang-ylang, jaśmin, róża stulistna, irys, terpineol i konwalia. Z kolei do nut głębi (bazy), która stanowi podstawę zapachy w przypadku Chanel No. 5 zaliczymy wetiwer, olejek sandałowy, piżmo, cywet, wanilię i cedr.

Perfumy Chanel No. 5: kampanie reklamowe

Udział w kampaniach reklamowych perfum Chanel No. 5 brało wiele znanych kobiet, w tym piosenkarek, aktorek i modelek. Pierwszą osobą reklamującą te perfumy była Marie-Hélène Arnaud – francuska aktorka i modelka. Perfumy reklamowały także Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Nicole Kidman, Estella Warren i Audrey Tautou. Warto wspomnieć także o dwóch niezwykłych reklamach telewizyjnych. Mowa tu o Le Chaperon Rouge (Czerwony Kapturek), który wyreżyserował Luc Besson w 1998 roku, główną postać zagrała Estella Warren. Na uwagę zasługuje także reklama Train de nuit z 2008 roku wyreżyserowana przez Jeana-Paula Jeuneta z Audrey Tautou w roli głównej. Train de nuit nawiązuje do legendy Orient Expressu. Do historii przeszło również powiedzenie Marilyn Monroe, która uwielbiała ten zapach. Aktorka zapytana co nosi w łóżku odpowiedziała zaczepnie: Oczywiście Chanel no. 5.

Słynne reklamy można obejrzeć na oficjalnym profilu Chanel na Youtubie.